Zo ziet het eruit als je het oude filtermateriaal verwijderd
hebt.


Dit is de andere zijde, die is beter schoon te maken omdat
geen gaas zit.


De lijm is meestal verouderd en daarom zal het filterhuis
zowat spontaan uit elkaar vallen. Maak alle delen goed schoon met
wasbenzine.
Zet langs de randjes een rups kit en druk het geheel weer in elkaar.


De gebruikte kit: UNICUM 58, lijmt werkelijk alles, gekocht
bij een Camperbouwer.


Knip stroken van 40x15 mm uit een bestaand luchtfilter. In dit geval is een filter van een Yamaha SR 500 gebruikt. 
Op het forum van onze duitse TX vrienden www.tx750.de wordt het filter van een Kawasaki GPX 600/ 750/ KLE 500 van MIW/ Japan gebruikt (bestelnr 50050001020).

Prijs: ca 13,95 Euro. Men beweert dat het filtermateriaal net zo harig is als het originele materiaal en voldoende om er de benodigde stroken uit te snijden.  
Pas de lengte aan op de uitsparingen in het filter en duw het
materiaal erin. Niet lijmen, het blijft zo wel zitten.

Zo kun je het nog een keer uitspoelen of vervangen.


En zo zit het schuim erin, langs de randen van de
aanzuigopeningen wordt een strook van geslotencellig schuim van 12x4
mm geplakt, dan trekken de carburateurs geen valse lucht aan.